Pages

Saturday, November 12, 2011

Jalan-jalan ke Singapura


Kali ini berjalan-jalan ke Singapura pula...hehe..trip yang sangat singkat. Bertolak pada 16 September (which falls on friday and announced as public holiday in Malaysia) and went back to sabah on sunday. So the trip is like this, fly to Johor on friday and when reach johor we directly go to singapore by bus (bas persiaran to be exact)..hehe...we stayed at Hotel Micheal which located at Resort World Sentosa Island. Trip ni adalah rombongan ofisku, but we can bring along families and friend. So, I bring my 2 other bestfriend which not only bestfriend but dah jadi famili angkat aku.
This trip is very short actually because the main objective is to go to The Universal studio. Namanya jugak kan sih mau jalan-jalan aja. Jadi yang lainnya adalah singgah-singgah sebentar aja. Cukup 'been there' orang bilang...

Erm...so far the journey is good. Cuma...the problem yang kitorang facing adalah mencari 'halal food'. From what that we've been informed by the receptionist at the hotel, cuma ada 6 restaurant yang menjual halal food di dalam kawasan universal studio tu..




Pic atas ni adalah istana dalam cerita shrek. Manakala yang bawah ni adalah entrance untuk masuk ke Universal Studio itself. We have to que and bagi penjaga gate scan the bar code on our ticket. Kalau tak silap entrance fee adalah SGD 70 bagi orang dewasa. Dan tiket hendaklah dibeli lebih awal, sebab tiket slalu sold out.
Bawah ni pulak adalah ketika dalam kedai hardrock. Peminat-peminat dan pengumpul-pengumpul barangan hardrock cafe bolehlah melawat kedai ini untuk membeli cenderahati sebagai tanda kenangan dan sebagai melengkapkan lagi koleksi anda.

Atas ni adalah sebuah pokok buatan yang daun-daun daun dan buah-buahnya terdiri dari replika lollipop. Nama kedai ni candylicious. Kaum hawa memang sangatlah suka masuk kedai ni sebab dekorasinya yang menarik dan comel. Terdapat pelbagai jenis gula-gula dan perhiasan dapur pelbagai warna yang menarik di kedai ini. Pendek kata korang datang dan saksikan sendiri lah..memang bikin geram wooo....

Actually entri ni dah hampir setahun yang lalu aku draft. Baru berkesempatan sambung but point-point penting yang ingin aku ceritakan dah terlupa. So nampaknya hanya gambar-gambar sajalah yang jadi pengisi entri blog untuk tajuk ini. Semoga anda mendapat sedikit gambaran tentang keadaan di sana..(kalau ada yang menyimpan hasrat untuk ke pulau sentosa)..aku menyimpan niat untuk kesana lagi suatu hari nanti...InsyaAllah..

0 comments:

Post a Comment